Välkommen

Välkommen till min blogg! Hoppas att du skall trivas och vilja komma tillbaka många gånger!

Här kommer det att finnas recept både på LCHF-mat och "vanlig" mat, bilder och historier från min familj och en hel del sömnadsprojekt.








































lördag 24 november 2012

Lakritstryffel-LCHF

Hejsan!
Nu kommer receptet på min lakritstryffel.
Jag har utgått från Annika Rognebys recept men ändrat lite ;)
Jag vill ha tydlig lakritssmak så därför ökade jag mängden lakritspulver plus att jag toppade med lite flingsalt, blev väldigt snyggt ;)

Ingredienser:
200 g mörk choklad
1,5 dl grädde
3 tsk (drygt) lakritspulver ( jag använde det från Kung Markatta)
1 krm salt

Värm grädden och vispa i lakritspulvret. Hacka chokladen och häll ner den i den varma grädden, häll även i saltet. Rör om väl så att all choklad smälter.
Antingen så häller man nu upp tryffeln i ischokladformar eller så låter du den svalna en stund i kylen så den går att spritsa. Dekorera med lite smulat flingsalt.

1 kommentar:

  1. Hmm,antar det är nåt för lakridsälskare som ja :-) / Gunilla

    SvaraRadera